Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!
Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.
Brittiska JD Sports etablerar en ny flaggskeppsbutik i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. Kedjans första butik i city väntas öppna i början av december.
Saddler lanserar en ny flaggskeppsbutik online, tar ett grepp om varumärket och siktar på att bli Europas ledande varumärke inom läderaccessoarer.
Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.
Nu öppnar Nordiska Kompaniet sin nya sportdestination. Sex nya avdelningar har samlats på ett och samma våningsplan. Se bilderna här!
Food halls fortsätter sitt segertåg runtom i världen. Nu har det öppnat en variant som tar sig an ytterligare en trend; vegansk mat. Det blev succé från start.
Lego har tecknat avtal med Grosvenor Europe om etablering av en ny butik. Det blir den andra för företaget i Sverige och den öppnar lagom till julhandeln.
Sonos ser detta som ett nytt sätt att möta sina konsumenter. Butiken erbjuder fler leveransalternativ och ytan är flexibel för att lätt kunna förändras efter behov.
Medievarumärket Monocle har tillsammans med Lagardere Travel Retail utvecklat ett nytt butikskoncept. Det är skräddarsytt för att passa just travel retail.