Nu öppnar Muji sitt flaggskepp i Sverige där delar av inredningen kommer från en övergiven lada. Man gör samtidigt en rejäl uppdatering av sortimentet.
Med mer än 10 000 produkter och en rad olika varumärken samlade under ett tak slår man snart upp portarna. Kedjan öppnar ett varuhus helt tillägnat godis.
Nu öppnar Dysons första Blow Dry Bar i Sverige. Man erbjuder styling med sin teknologi. Här ska kunderna kunna uppleva produkterna – och betala för det.
Nu är det klart att Axfood Snabbgross öppnar en 2 5000 kvadratmeter stor butik. Det blir kedjans 25:e och den planeras öppna under 2020.
Kedjan blir ny hyresgäst till Diös på Kyrkogatan i centrala Mora. Man är övertygade om att etableringen ska tillföra ”mycket för många”.
Toys“R”Us lanserar ett nytt butikskonceptet lagom till jul. Man gör det tillsammans med ett av detaljhandelns mest innovativa och uppmärksammade företag.
Glossier har stått för en av de senaste årens mest uppmärksammade butiksöppningar. Nu öppnar man ännu en fysisk butik.
Team Sportia öppnar i september en helt ny butik i köpcentrumet Kungsfors i Skene.
Ett avtal har tecknats för en ny Willys-butik i Söderhamn med förväntad byggstart 2020. Den nya butiken kommer att byggas i området Söderhamnsporten.
I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.