Victoria’s Secret har valt att etablera sin första skandinaviska flaggskeppsbutik i Gallerian i Stockholm.
Det pratas, glädjande nog, mer om plastens negativa påverkan på miljön än någonsin. En diskussion som banar väg för en ny våg av förpackningsfria dagligvarubutiker.
Under de senaste åren har det hänt mycket hos H&M. Nya koncept har lanserats och tester pågår för fullt. Ambitionen: Att utveckla kundupplevelsen.
Lidl Sverige utvecklar butiksbeståndet i Frölunda. Stänger en butik i samband med rivning – men öppnar en ny på annan plats.
Nu har Lush öppnat sin första "nakenbutik" i England. Här säljs produkterna helt utan förpackningar – och ny digital teknik gör det möjligt.
Olav Thon Gruppen satsar offensivt på flera håll i landet och det står nu klart att H&M & Afound nyetablerar samt utökar flera redan befintliga ytor.
Butiken handlar om bröllop, såväl planering som produkter. Den är skapad för millennials och erbjuder en underhållande, enkel och snabb upplevelse.
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.
Konceptet Mr Cake har fått ett varmt mottagande i Stockholm. Ambitionen är att konceptet ska växa ut i världen – nu tar man det första steget mot detta mål.