Konceptet Mr Cake har fått ett varmt mottagande i Stockholm. Ambitionen är att konceptet ska växa ut i världen – nu tar man det första steget mot detta mål.
I dag, fredagen 14 december, öppnar Starbucks sitt nya upplevelsebaserade flaggskepp i meatpacking district i New York. Se bilderna här!
Bolist-koncernen, med varumärkena Bolist, Järnia och Doowin, tar över Harald Nyborgs anläggningar i Sverige från den 1 mars 2019.
Centrumet besöktes av 20 000 under premiärhelgen – trots isande kalla vindar. Se bilderna från öppningshelgen.
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Torsdagen den 6 december öppnar Morakniv Concept Store i Stockholm. Det är varumärkets andra butik i landet.
Ikea USA öppnar sin första citybutik i USA. Studion mitt på Manhattan markerar starten för kedjans strategi att etablera sig i stadskärnor. Här är bakgrunden.
Kunderna har fått komma med önskemål, nu öppnar butiken i ny skepnad. "Ovanligt med en sådan omfattande kundundersökning", säger butikschefen.
Det blir kedjans största butik hittills i Europa. "Vi är övertygade om att Mujis flaggskepp stärker centrumets redan breda utbud".
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.