Futuristiskt 10 Corso Como i New York

Futuristiskt 10 Corso Como i New York

Milanobaserade livsstilskonceptet 10 Corso Como har öppnat en ny butik. Denna gång i New York’s Seaport District. Butiken är cirka 2 800 kvadratmeter stor och innehåller varumärkets unika mix av mode, design, böcker samt mat och dryck.

Kockar öppnar krog och lanthandel

Kockar öppnar krog och lanthandel

Stjärnkockarna Tareq Taylor och Paul Svensson blir de första kommersiella aktörerna i den nya stadsdelen. Nästa år slår de upp portarna till en kombinerad restaurang och lanthandel. 

Här är Clas Ohlsons första Lab Store

Här är Clas Ohlsons första Lab Store

Clas Ohlson har nu invigt sin första Lab Store, ett nytt flexibelt och upplevelsebaserat butikskoncept. Till hösten lanseras det även på den svenska marknaden.

Den nya tidens skobutik är här

Den nya tidens skobutik är här

Mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns "instant gratification".

Stjärnornas favorit på väg till Europa

Stjärnornas favorit på väg till Europa

Designers, konstnärer och världsartister tävlade om att synas i den första butiken. Nu gör varumärket comeback i en internationell storsatsning med tre nya butikskoncept. Man gör också entré i Europa.

Då öppnar AVAVAV i Stockholm

Då öppnar AVAVAV i Stockholm

Som vi tidigare har berättat dyker AVAVAV upp i Stockholm med en fysisk pop up-butik. Nu är datumet satt.

Öppna ytor hos Harvey Nichols

Öppna ytor hos Harvey Nichols

Harvey Nichols har byggt om sitt våningsplan för dammode. På öppna ytor och med flödande dagsljus har man skapat en yta där kunderna kan röra sig fritt bland varumärken.

Nespressos nya ”boutique-in-shop”

Nespressos nya ”boutique-in-shop”

Nu har Nespresso öppnat sin första ”boutique-in-shop” som är ett nytt koncept. Öppnandet är ett led i processen att öka tillgängligheten för kunderna och erbjuda dem bästa möjliga personliga upplevelse och service.

Fitting Room förändrar upplevelsen

Fitting Room förändrar upplevelsen

Den 11:e oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna hos fysisk och digital handel med "potentialen att förändra retail i grunden".

Lidl Sverige pilot för NollCO2

Lidl Sverige pilot för NollCO2

Nu tar dagligvarukedjan Lidl ett nytt steg mot en ännu mer hållbar detaljhandel. Den nya butiken blir pilot för den nya certifieringen NollCO2, ett projekt med miljökrav som är bland de tuffaste i världen.