Man vill tillföra mode och skor i Båstad under semesterveckorna. Med en pop up-butik för konceptet Sneakers Corner ska man skapa ett levande forum för inspiration, produktkännedom och umgänge. Se butiken här.
Kedjan grundades redan för 40 år sedan. Med ett nytt butikskoncept lyfter man nu upplevelsen och underlättar för kunden. "Det är kombinationen av ny teknik och butiksteamet som skapar den verkliga kraften".
Clas Ohlson har öppnat en konceptbutik kallad ”Hemma hos Clas Ohlson” i centrala Oslo. Den lilla butiken innehåller ett flertal helt nya grepp för kedjan.
Det blev succé när Wayne’s Coffee öppnade sitt första kafé i Vietnam. Nationella medier uppmärksammade öppningen, som bland annat bevistades av den svenska ambassadören i Vietnam. Nu väntar etableringar i nästa land.
Konceptbutiken omsluter sina kunder med ljud och bild, man vill ge en 360-graders upplevelse. Det kan tyckas lång väg att resa, men frågan är om det inte är värt mödan – för den som letar efter sneakerns heliga graal.
Under hösten 2018 öppnar Fabrique en ny butik. Företagets konceptidé bygger på stenugnsbakat surdegsbröd som bakas med rena och naturliga råvaror på ett traditionellt och hantverksmässigt sätt.
Uniqlo, den japanska globala klädkedjan, ska öppna en butik i Köpenhamn våren 2019. Etableringen sker i en historisk byggnad från mitten av 1700-talet och i hjärtat av staden.
Foot Locker har öppnat den hittills största enheten i Europa. "Det är den perfekta platsen att visa vägen för framtidens Foot Locker-butiker".
Coop Butiker och Stormarknader ska etablera en butik i Gallerian mitt i staden. Det blir den andra nya butiken som Coop etablerar på kort tid.
Suitsupply har öppnat sin första butik i Stockholm. Ett kännetecken för varumärket är att deras etableringar ofta är spektakulära. Så även denna gång.