Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp.
Det svenska varumärket har öppnat en pop up i Londons just nu hetaste område. Här visar man sina produkter, men man bjuder också in Londonborna till olika events.
Det är kanske inte där man väntar sig att hitta framtidens retail. Men faktum är att däckföretaget lanserat ett showrom för millennials.
Piteås största handelsträdgård fortsätter sin satsning med en ny butik. Etableringen är ett led i utvecklingen av köpcentrumet Småstaden.
"Vår målsättning är att butiken ska vara en naturlig mötesplats för alla som har en passion för foto och film", säger VD Anders Halvarsson.
Under hösten öppnar Scotch & Soda två nya butiker i Sverige; i Täby Centrum och Mall of Scandinavia. "Vi har en offensiv öppningsstrategi".
Magasinet kan beskrivas som en amerikansk variant av Råd & Rön. Nu inleder man ett samarbete med Amazon för att eliminera gissningar inom shopping.
Johnnie Walker öppnar en konceptbutik. Butiken kommer erbjuda utvalda produkter, men också en rad unika upplevelser.
Kedjan Lush har öppnat en helt förpackningsfri butik som även innehåller ny teknik för automatisk produktigenkänning i mobilen.