Nu öppnar en ny shoppingupplevelse. Konceptet erbjuder varor i en mängd olika kategorier, med fokus på varumärken som är svåra att hitta i Sverige.
Under torsdagen öppnade Lidl Sverige en butik i nyinvigda C4 Shopping i Kristianstad. Det är ett exempel på hur lågprisaktören numera även etablerar sig i köpcentrum.
Efter 14 månader av testande lanserades den första kassalösa Amazon Go-butiken. Nu siktar man på hisnande 3 000 butiker – så här ser planen ut.
Verksamheten bygger på tre tunga trender – bekvämlighet, lokalt och ekologiskt. Nu utökar e-handlaren dessutom verksamheten med fysiska dagligvarubutiker.
När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. "Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.
Den brittiska dagligvarukedjan Tesco lanserade under onsdagen ett nytt koncept. Med detta lågprisinriktade varumärke har man ambitionen att ta upp kampen med bland annat Aldi och Lidl. Se bilderna från konceptet här.
I dag klockan 11 öppnar Tesco ett lågpriskoncept för att möta den hårda konkurrensen från bland annat Aldi och Lidl. Det väntas vara startskottet för ett stort antal etableringar de kommande månaderna.
Nu lanserar koncernen en fristående e-handel för verksamhetens sneakerkoncept. Ambitionen är att lyfta fram sortimentet och bli mer synlig digitalt.
Milanobaserade livsstilskonceptet 10 Corso Como har öppnat en ny butik. Denna gång i New York’s Seaport District. Butiken är cirka 2 800 kvadratmeter stor och innehåller varumärkets unika mix av mode, design, böcker samt mat och dryck.
Stjärnkockarna Tareq Taylor och Paul Svensson blir de första kommersiella aktörerna i den nya stadsdelen. Nästa år slår de upp portarna till en kombinerad restaurang och lanthandel.