Här storsatsar Lidl på nya butiker

Här storsatsar Lidl på nya butiker

Dagligvarukedjan expanderar i hög takt och Uppsala är en av de städer man har satt upp en snabb etableringstakt i. Så här många butiker siktar man på.

Samsung öppnar upplevelsebutik

Samsung öppnar upplevelsebutik

Samsung öppnar en ny upplevelsebaserad butik i centrala Stockholm den 27 april. "Vi vill komma närmare våra kunder och visa vår bredd".

Därför satsar Muji på färskvaror

Därför satsar Muji på färskvaror

Muji har öppnat sin största butik, den är fem gånger större än genomsnittet. Här tillägnar man mat och färskvaror hälften av ytan. Detta är anledningen.

Robot-pop up öppnar i Mood

Robot-pop up öppnar i Mood

Hemfrid och Electrolux testar ett nytt robotkoncept och öppnar en gemensam pop-up i Mood Stockholm. "Vi vill minska friktionen i vardagen".

Online-to-offline för skovarumärket

Online-to-offline för skovarumärket

Sko- och kängvarumärket har öppnat en konceptbutik. "Många går från att ha en butik till att starta webbutik, men vi gör tvärtom".

Indiska lanserar marknad för fynd

Indiska lanserar marknad för fynd

Indiska introducerar ett nytt koncept som döpts till Bazar. Det är en shop in shop-lösning som öppnas i utvalda butiker. Dessutom satsar man nu på en outlet.

Nikolaj d’Étoiles öppnar fysisk butik

Nikolaj d’Étoiles öppnar fysisk butik

Nikolaj d’Étoiles öppnar en butik i Mood Stockholm. Företaget ser etableringen som ett viktigt komplement till den digitala satsningen man gör. 

Detta är Årets bästa butik 2018

Detta är Årets bästa butik 2018

Designen är avskalad, produkterna och upplevelserna är i fokus. Men de mest innovativa tankarna bakom Store of the Year 2018 är inte synliga för kunden.

Lululemon öppnar butik i Stockholm

Lululemon öppnar butik i Stockholm

Det är ett av de hetaste varumärkena inom retail i allmänhet och athleisure i synnerhet. Lululemon öppnar sin första butik i Norden under sommaren 2018. 

The Classy Issue öppnar på NK

The Classy Issue öppnar på NK

Öppnar inom kort på NK i Stockholm. Historien började med en blogg och har nu växt till ett mycket populärt Instagramkonton med eget klädmärke.