Automatisering är fortsatt en av detaljhandelns tyngsta trender, och utvecklingen går snabbt framåt. Kinesiska JD.com har nu öppnat sin hittills största obemannade butik.
BILDBONANZA! I det helt nya köpcentrumet öppnar dagligvarukedjan ett koncept som innehåller mycket inspirerande matglädje. Här finns också många detaljer att inspireras av för den butiksintresserade.
Kedjan är kända för sina spektakulära etableringar. "Vi bygger inte butiker".
Det känns som det är mycket på gång inom Indiska nu. Det märks bland annat genom lanseringen av ett nytt fygitalt butikskoncept. Satsningen på omnikanal fortsätter.
Hösten 2018 öppnar det brittiska lyxaccessoarmärket Jimmy Choo sin första butik i Norden. Man öppnar i Bibliotekstan på Mäster Samuelsgatan i Stockholm.
Som del av en satsning på nya koncept lanserar modekedjan en ny nischad och renodlad butik. Här erbjuder man en rad tjänster som ska underlätta för målgruppen.
Den 26 april öppnar Vero Moda en 154 kvm stora butik i Linden Köpcentrum. Varumärket kommer tillbaka till Linden efter cirka ett och ett halvt års frånvaro.
Det svenska varumärket L:A Bruket har öppnat en flaggskeppsbutik i Japan. Den innehåller minimalistiska blinkningar till hemtrakten – och en magisk glasvägg.
Dagligvarukedjan expanderar i hög takt och Uppsala är en av de städer man har satt upp en snabb etableringstakt i. Så här många butiker siktar man på.
Samsung öppnar en ny upplevelsebaserad butik i centrala Stockholm den 27 april. "Vi vill komma närmare våra kunder och visa vår bredd".