Muji har öppnat sin största butik, den är fem gånger större än genomsnittet. Här tillägnar man mat och färskvaror hälften av ytan. Detta är anledningen.
Hemfrid och Electrolux testar ett nytt robotkoncept och öppnar en gemensam pop-up i Mood Stockholm. "Vi vill minska friktionen i vardagen".
Sko- och kängvarumärket har öppnat en konceptbutik. "Många går från att ha en butik till att starta webbutik, men vi gör tvärtom".
Indiska introducerar ett nytt koncept som döpts till Bazar. Det är en shop in shop-lösning som öppnas i utvalda butiker. Dessutom satsar man nu på en outlet.
Nikolaj d’Étoiles öppnar en butik i Mood Stockholm. Företaget ser etableringen som ett viktigt komplement till den digitala satsningen man gör.
Designen är avskalad, produkterna och upplevelserna är i fokus. Men de mest innovativa tankarna bakom Store of the Year 2018 är inte synliga för kunden.
Det är ett av de hetaste varumärkena inom retail i allmänhet och athleisure i synnerhet. Lululemon öppnar sin första butik i Norden under sommaren 2018.
Öppnar inom kort på NK i Stockholm. Historien började med en blogg och har nu växt till ett mycket populärt Instagramkonton med eget klädmärke.
Streetinriktade Caliroots har öppnat en ny butik på . Här knyter man samman digitalt och fysiskt – dessutom introducerar man ett "öppet lager".
I slutet av 2018 öppnar Lidl i Femman i Göteborg. "Detta är en särskilt spännande etablering för oss med enorm potential", säger man på Lidl.