Sonos och Grandpa har sedan en tid samarbetat för att låta musiken lyfta kundupplevelsen i butiken. Nu utvecklar de samarbetet med ett nytt musikkoncept.
Detta i samband med att Sonos kommer att finnas till försäljning i livsstilskedjan Grandpas butiker samt online. Musikkonceptet innefattar Grandpas personal som blir musikambassadörer, de bjuder in kunderna till en musikupplevelse i butik ”som räcker hela vägen hem”.
– På Grandpa har musiken alltid spelat en central roll, den är helt enkelt avgörande för att skapa rätt atmosfär i butiken. Med Sonos blir musiken ett naturligt inslag och ett tillfälle för oss att förtydliga vikten av musik i butikerna, säger Grandpas ägare Jonas Pelz.
Väljer ambassadörer
En musikambassadör väljs ut per butik och blir ansvarig för musiken under dagen. Musikambassadören får sätta sin personliga prägel på musiken och kundens helhetsupplevelse.
– Musikambassadören skapar ett naturligt tillfälle att interagera med kunderna kring musikvalet. Vi vill att folk ska kunna komma in i någon av våra butiker och få en upplevelse som ger inspiration till stilen, hemmet och som hjälper en att upptäcka ny musik, säger Jonas.
Gästerna får välja musik på AW
Mer info om konceptet, ambassadörerna och produkterna hittar du här. Sonos släpps den 4:e maj i Grandpas butiker och online på grandpastore.com.
Grandpa och Sonos kommer även att ha gemensam After Work på Sixten & Frans inne i Grandpas butik på Fridhemsgatan, Stockholm. Då kan gästerna vara med och välja musiken som spelas under kvällen. Den första After Work:en äger rum torsdagen den 4:e maj kl 17.