SQO (Stockholm Quality Outlet) stärker utbudet under sommaren. Fyra nya pop up-butiker har öppnat under juni månad – och fler etableringar är på gång.
De etableringar som skett unde juni hör hemma i olika kategorier;
• Kids Brand Store (till 31 januari)
• By Malina + Soft Goat (till 30 augusti)
• KungSängen (till 30 september)
• J.Lindeberg Golf (till 30 september)
Dessutom har danska Matinique tecknat ett långt hyresavtal och ytterligare ett danskt modehus, Ilse Jacobsen, har tecknat pop up-avtal.
Båda med planerad öppning i september.
Ett sätt att prova på
– Vi är otroligt glada att outletens lokaler är så väl uthyrda. Vi vet att en stark mix av populära varumärken och garanterade outletpriser är attraktivt hos våra besökare. Pop up-butiker är även ett sätt för varumärken att prova på att ha en outletbutik, säger centrumchef Frida Torbiörnsson.
Hon konstaterar också att tillfälliga pop ups i flera fall tidigare har lett till långsiktiga hyresgäster.
Fastighetsägaren Patrizia fortsätter också att utveckla området. I höst öppnar SQO en ny entré mot Enköpingsvägen och en uppgradering av övriga entréer görs.