I dag öppnar Hemköp sitt nyrenoverade flaggskepp under Åhléns City i Stockholm. Den inspirerande butiken gör det enklare att välja vegetariskt på ett innovativt sätt.
Polarn O. Pyret har nyligen delat in sina kunder i två nivåer. Man gör det för att uppmärksamma och belöna sina mest lojala medlemmar. Syftet är att öka kundupplevelsen.
Niclas Heurlin är från den 22 augusti ny VD för Storm Commerce. Tidigare VD Stefan Sånnell fortsätter i bolaget som Chief Delivery Officer med ansvar för leveransorganisationen.
A Group of Retail Assets Sweden (Agora) har skrivit ett femårigt avtal med B-Beauty Clinique som öppnar sin första klinik i Malmö i Caroli.
Alaska Fastigheter har tecknat flera nya hyresavtal i Sisjön. I området pågår också utveckling av trafiknätet och 5 000 nya bostäder byggs.
Tjänster som Uber och Airbnb är tunga drivkrafter bakom delningsekonomins tillväxt. I ett white paper om dess framtid ser man en potential som kommer förändra verksamheters affärsmodeller.
Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.
Med sitt sharingkoncept vill man skapa nya upplevelser. Restaurang Yomo etablerar sig under hösten i för detta banklokaler i Mitt i City.
Den ekonomiska utvecklingen i Kina har lett till att antalet turister från landet ökat avsevärt. Inte minst i världsstäder som London. En företeelse som också sätter sina spår i rekryteringen just nu.