Med en pop up i form av ”Holiday Market” adderar varumärket upplevelser, ljus och färg till det klassiska shoppingområdet.
Generation Z kommer använda sig av sociala medier för att hitta julklappar i år. Här är kanalerna man använder, enligt ny studie.
H&M-ägda Cos berättar om en lansering som kommer ske sommaren 2023. Man planerar ett hållbart flaggskepp i landets huvudstad.
En ny undersökning tar tempen på hur svenskarnas mindset. ”Det handlar mer om prioriteringar och en prismedvetenhet – inte att vi slutar konsumera”.
I köpcentrumet öppnar en hälsosam plats för vila och samvaro, designad med utgångspunkt i hjärnforskningen.
Martin Fennrup har tillträtt den nya rollen som Chief Information Officer på Max Burgers. Ambitionen är att koppla IT närmare affären.
Xnomad är verksamma inom korttidsuthyrning av butikslokaler i Norden. Nu har bolaget rekryterat ny Head of Marketing.
Från januari 2023 tar Magnus Carlsson över ordförandeskapet efter Jan Johansson i SRC Retailtruster.
Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.
Brittiska Tesco har öppnat en ny enhet av det kassalösa konceptet GetGo. Den uppdaterade versionen är av hybridmodell.