Fortsatt inbromsning för e-handeln

Fortsatt inbromsning för e-handeln

E-handeln har fortsatt minska under Q2 2022. Det konstaterar PostNord i samband med att man släpper E-barometern för det andra kvartalet.

Konsumenten vill ha klimatkoll på leveransen

Konsumenten vill ha klimatkoll på leveransen

Det finns en växande förväntan i konsumentledet att kunna se leveransalternativens klimatpåverkan. Detta enligt en ny undersökning.

Ultralyx i New York när kedjan öppnar hotell

Ultralyx i New York när kedjan öppnar hotell

Champagnebar i källaren och restaurang på takterassen. Butikskedjan erbjuder lyx och integritet på en helt ny nivå – mitt i New York.

Augustsson lämnar – Lidl utser ny Sverigechef

Augustsson lämnar – Lidl utser ny Sverigechef

Johan Augustsson lämnar rollen som Sverigechef för Lidl efter 20 år i företaget.

Live shopping i fokus för ny studie

Live shopping i fokus för ny studie

Livestream shopping etablerar sig snabbt som en försäljnings- och marknadsföringskanal att räkna med. Detta enligt en ny studie.

Nya handelsytor och fler bostäder

Nya handelsytor och fler bostäder

Centrumet står nu inför en omfattande utveckling och komplettering av handel, bostäder och ett nytt restaurangutbud. Målet är en 15-minutersstad i miniatyr.

En färgstark urban lågprisupplevelse

En färgstark urban lågprisupplevelse

En lokal konstnär har satt tonen i den färgsprakande och nyskapande miljön i lågpriskonceptet. Butik nummer två har nu öppnat.

Butterick’s öppnar pop up inför halloween

Butterick’s öppnar pop up inför halloween

Butterick’s öppnar inför halloween pop up-butik. Detta blir Butterick’s första pop up-satsning i området och har ett renodlat halloweenfokus.

Mer personaliserad shopping via mobilen

Mer personaliserad shopping via mobilen

När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.

Då e-handlar svenska konsumenter mest

Då e-handlar svenska konsumenter mest

Det finns en specifik timme i veckan då överlägset flest svenskar handlar på nätet. Det visar en ny studie som kartlägger konsumenternas e-handelsbeteende.