Fysisk premiär för Aim’n i Stockholm

Fysisk premiär för Aim’n i Stockholm

Det svenska träningsvarumärket Aim’n öppnar en tillfällig butik i Stockholm. Företaget ser det som ett viktigt steg i den övergripande missionen.

Foodora i samarbete med upplevelsebolag

Foodora i samarbete med upplevelsebolag

Upplevelsebolaget Livi it och q-handelsbolaget Foodora inleder ett samarbete som innefattar ett stort utbud av upplevelser.

Flera orsaker bakom fortsatt minskad e-handel

Flera orsaker bakom fortsatt minskad e-handel

Svensk Handels E-handelsindikator för juni och juli månad visar att e-handelns omsättning forsatt minskar.

Unboxed retail i en ny digital omnivärld

Unboxed retail i en ny digital omnivärld

Den nya tidens detaljhandel är inte enbart beroende av ett fysiskt avtryck. Dessa faktorer är avgörande i ”unboxed” retail.

Startup hjälper nyanlända i matbutiken

Startup hjälper nyanlända i matbutiken

Nu lanseras en app på ukrainska och engelska för att hjälpa nyanlända att självständigt handla mat i butiken.

Reitan rekryterar försäljningsdirektör

Reitan rekryterar försäljningsdirektör

Satsningen på en ny försäljningsorganisation är ett sätt att hantera den höga förändringstakten och stärka bandet mellan den digitala och fysiska affären.

Hoka tar målgruppen till Alperna via AR

Hoka tar målgruppen till Alperna via AR

Varumärket Hoka har skapat en AR-upplevelse där man tar målgruppen till världens tuffaste trail-lopp i franska Alperna.

Här öppnar Moët & Chandon nytt flaggskepp

Här öppnar Moët & Chandon nytt flaggskepp

Moët & Chandon har öppnat sin första permanenta yta i Europa. Här erbjuder man hela sitt sortiment i en miljö som hyllar de egna hemtrakterna.

Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet

Uppdaterad (digital) återvinning i köpcentrumet

Förpackningar och annat avfall är en praktisk utmaning för konsumenten. Köpcentrumet vill underlätta med en uppdaterad (digital) återvinningsstation.

Kedja storsatsar på automatiska butiker

Kedja storsatsar på automatiska butiker

Butikskedjan fortsätter att satsa stort på automatiska och kassalösa butiker. Nu har man öppnat 50 enheter.