Via appen Ica Pronto ska man erbjuda snabb och fossilfri hemleverans av matvaror direkt från lokala Ica-butiker.
Systemet gör utcheckningen åtta gånger snabbare än en traditionell kassa. Nu lanseras det i tusentals Circle K-butiker.
Det svenska möbelföretaget Rowico Home öppnar flera pop up-showrooms – ett av dem i samarbete med en influencer
Unibail-Rodamco-Westfield lyfter in ytterligare digifysiska upplevelsekoncept i sina centrum. Under sommaren etableras en ny VR-upplevelse.
För att möta detta ökade fokus på livsmedelsförsörjning utökar Svensk Dagligvaruhandel med en projektledare för detta område specifikt.
Varuhuset som vi känner det håller på att dö. I stället växer en ny plats, med ett lokalt anpassat och digitalt laddat utbud, fram.
På 6 000 kvadratmeter har man skapat en spektakulär destination som ger en inblick i hur ultralyxig re-commerce går till.
Ingka Group och H&M stöttar hyperlokal kreativitet och erbjuder unika upplevelser i nytt butikskoncept. Detta finns i butiken just nu – se bilderna!
Victoria’s Secret lanserar en digital plattform med varumärken från tredje part. Fokus är satt på företag som leds av kvinnor.
Dagligvarukedjan Tempo fyller 90 år – samtidigt öppnas en ny butik i Båstad. Här är kedjans hela historia,