Så skapar du digitalt förtroende

Så skapar du digitalt förtroende

En ny studie visar att brister i det digitala förtroendet skrämmer bort kunder. Men det finns konkreta faktorer som kan stärka varumärkets position.

Afound lanseras i ytterligare två länder 

Afound lanseras i ytterligare två länder 

Nu tar H&M-ägda Afound nästa steg i sin Europaexpansion. Den digitala marknadsplatsen kliver in i två nya länder.

Rekrytering ska ge Linum tydligare skärpa

Rekrytering ska ge Linum tydligare skärpa

Linum förstärker ledningen med en ny rekrytering. ”Nu väntar hårt arbete med att förfina urvalet och skapa än mer skärpa”.

Ökad flexibilitet med pick-up box

Ökad flexibilitet med pick-up box

För att starka köpupplevelsen lanserar kedjan sin första pick-up box. Ambitionen är att öka flexibilitet och tillgänglighet.

Åhléns lanserar nytt kommunikationskoncept

Åhléns lanserar nytt kommunikationskoncept

Under våren lanserar Åhléns ett nytt kommunikationskoncept – ”För alla dina möjligheter” – som är företagets hyllning till livets alla stunder.

Metas butik del av företagets utveckling

Metas butik del av företagets utveckling

Meta, som äger bland annat Facebook, öppnar sin första fysiska butik. Här är man på jakt efter avgörande insikter som ska bidra till utvecklingen.

Ny kommunikations- och presschef på Hemköp

Ny kommunikations- och presschef på Hemköp

Jenny Pedersén har rekryterats till tjänsten som kommunikations- och presschef för Hemköp och Tempo.

Stärkt position med AI-driven kundupplevelse

Stärkt position med AI-driven kundupplevelse

Kedjan vill stärka kundupplevelsen och sin expertroll. Med stöd av AI vi siktar man på att bli mer guidande och problemlösande för sina kunder.

Lagerhaus öppnar en butik i månaden

Lagerhaus öppnar en butik i månaden

Under den senaste 12-månadersperioden har varumärket öppnat i genomsnitt en butik i månaden. Här sker kommande etableringar.

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Besökare i det moderna köpcentrumet förväntar sig en grön upplevelse. Så här resonerar man, enligt en ny undersökning.