Jesper Lien har utsetts till ny verkställande direktör för Plantasjen Group (Plantagen).
Anders Svensson lämnar rollen som VD för Ica Sverige, efterträdare blir Eric Lundberg. Samtidigt har Monika Magnusson utsetts till ny VD för Apotek Hjärtat.
Abercrombie & Fitch lanserar ett nytt butikskoncept. Borta är de mörka nattklubbsliknande butikerna, kundens mindset utgör nu kärnan i konceptet.
Det svenska träningsvarumärket Aim’n öppnar en tillfällig butik i Stockholm. Företaget ser det som ett viktigt steg i den övergripande missionen.
Upplevelsebolaget Livi it och q-handelsbolaget Foodora inleder ett samarbete som innefattar ett stort utbud av upplevelser.
Svensk Handels E-handelsindikator för juni och juli månad visar att e-handelns omsättning forsatt minskar.
Den nya tidens detaljhandel är inte enbart beroende av ett fysiskt avtryck. Dessa faktorer är avgörande i ”unboxed” retail.
Nu lanseras en app på ukrainska och engelska för att hjälpa nyanlända att självständigt handla mat i butiken.
Satsningen på en ny försäljningsorganisation är ett sätt att hantera den höga förändringstakten och stärka bandet mellan den digitala och fysiska affären.
Varumärket Hoka har skapat en AR-upplevelse där man tar målgruppen till världens tuffaste trail-lopp i franska Alperna.