Nu har 2022 års lista över de 50 mest inflytelserika globala detaljhandelsaktörerna släppts. En tydlig trend inom detaljhandeln har satt sina spår i toppskiktet.
Varuhuskedjan lyfter in lärande leksaker och aktiviteter i tio enheter. Satsningen på externa varumärken har haft positiv inverkan på den egna försäljningen.
Det vattnas i munnen på kedjans hardcore fans. Ett unikt drop av en sällsynt sås ska öka användningen av McDonald's app.
Under våren öppnar Closely sin första fysiska butik. Varumärket har fokus på funktionalitet och hållbarhet.
En växande grupp vänder sig mot användandet av begreppet konsument. Anledningen: det tillhör ett förlegat ekonomiskt system.
Under våren öppnar ett DIY-café hos Clas Ohlson. Syftet är att öka intresset för att reparera gamla och trasiga föremål.
Foodora market har på kort tid blivit en nationell dagligvarukedja. Nu öppnar man ytterligare två butiker.
Området genomgår en omfattande renovering och förändring. Här skapas 7 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta för retail.
Tomas Hedman Strömhielm har utsetts till ny driftchef för Hemköps egenägda butiker.
Lululemon går in i ny kategori med en mission. ”Sportskor ofta är designade för män och sedan anpassade för kvinnor. Det passar inte oss alls”.