Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i en ny detaljhandelsvärld. Här är tre alternativa vägar att gå, tre tänkbara modeller för den nya omni-butiken.
Livsstilskonceptet ”Verkstan The social life” är del av en ny satsning. Ambitionen är att bli Sveriges mest kreativa och inspirerande destination.
En ny undersökning visar vilka varumärken som upplevs som mest inkluderande. Ett av dem har nu lyssnat extra noga – och låtit internet skapa en kampanj.
Kontaktlös shopping har under pandemin blivit en än mer angelägen företeelse. Nu testar kedjan ny teknik där kunderna kan checka ut via hologram.
Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.
Ett nytt partnerskap med en startup – verksamma inom dagligvaror online – ska bidra till att forma den nya tidens servicehandel.
Man vill göra det enkelt för kunderna att köpa med sig kvalitetsvaror och middagskassar hem.
Ambitionen är att erbjuda en ”inkluderande, omslutande och personaliserad” digital upplevelse som efterliknar fysisk handel.
Coops lanserar nu ett digitalt presentkort, enligt kedjan är detta det första i sitt slag i svensk dagligvaruhandel.
Varumärken satsar mer på egna butiker och försäljning direkt till konsument. För aktörer som Foot Locker innebär detta nya tider och uppdaterade strategier.