Centralen stadens nya urbana mötesplats

Centralen stadens nya urbana mötesplats

Stadens gamla järnvägshus ska åter blir en pulserande centralstation. ”En central där det oväntade uppstår, där man inte riktigt vet vad som väntar”.

Nya krogupplevelser med e-sport i citykärnan

Nya krogupplevelser med e-sport i citykärnan

”Restaurang, bar och e-sportställe i ett – här förenas spelvärlden IRL”. Kedjan öppnar sitt senaste tillskott inne i stadskärnan.

Didiriksons rekryterar byråprofiler

Didiriksons rekryterar byråprofiler

Didriksons satsar på varumärkeskännedom och DTC-försäljning och rekryterar två erfarna profiler från reklambyråvärlden.

Hybridshoppingen har fått fäste

Hybridshoppingen har fått fäste

Konsumenterna förväntar sig att kunna bygga sin egen köpresa. Och man vill att produkterna ska vara hållbara. Det visar en ny global studie.

Sofia Larsen blir ny VD på Svensk Handel

Sofia Larsen blir ny VD på Svensk Handel

I maj tillträder Sofia Larsen som ny VD på Svensk Handel. Hon kommer närmast från rollen som chef för samverkan och kommunikation på Örebro universitet.

Eatary rekryterar etableringschef

Eatary rekryterar etableringschef

Mat- och mötesaktören Eatery stärker organisationen genom rekryteringen av Zofie Sandman.

Lågpriskedjan har öppnat kassalöst koncept

Lågpriskedjan har öppnat kassalöst koncept

Nu har det kassalösa konceptet öppnat i skarpt läge. ”Det ska bli kul att se hur våra kunder reagerar på den nya tekniken”.

Här öppnar Snabbgross sin 30:e butik

Här öppnar Snabbgross sin 30:e butik

Butiken kommer att byggas i en ny etapp på handelsplatsen och har planerad öppning under första halvåret 2023.

Jula utökar satsning på e-handel i Europa

Jula utökar satsning på e-handel i Europa

”Att etablera e-handel på den europeiska marknaden ligger helt i linje med viljan att alltid sikta högre. Vi ser en stor kommersiell potential”.

E-handeln från utlandet fortsätter att öka

E-handeln från utlandet fortsätter att öka

De preliminära siffrorna för helåret 2021 indikerar en e-handelstillväxt i storleksordningen fem procent i Sverige. E-handeln från utlandet fortsätter att öka.