Ett automatiserat och röststyrt beställningssystem skapar en mer strömlinjeformad upplevelse – och gör medarbetarnas uppgifter enklare och roligare.
Har mångårig erfarenhet från liknande roller och kommer närmast från Åhléns där hon arbetat som CFO sedan 2018.
Inför det kommande året satsar Ikea stort på effektiv fulfillment av ordrar. Ett område där butiken blir allt mer central och automation har gjort entré.
Axfoods VD Klas Balkow tog vid årsskiftet över som styrelseordförande i dagligvaruhandelns branschorganisation Svensk Dagligvaruhandel.
Med sina tematiserade upplevelser har företaget lyckats locka hela familjer. Inom kort öppnar man två nya butiker, varav en är ett flaggskepp.
Apoteksgruppen förstärker sin försäljningsorganisation inför 2022 genom att rekrytera Theresia Hansson till den nya rollen som försäljningschef.
Coop Sverige tar nu nästa steg i sin digitala resa och samlar skapar en gemensam organisation. På så sätt hoppas man bli mer digitalt snabbfotade.
De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.
Kommer närmast från en roll som Director People & Culture Region North på Nobia.
”Det är ett för oss naturligt steg mot fler cirkulära affärsmodeller”, säger Margareta Törnblad, chef Strategisk tjänsteutveckling på NetOnNet.