Förvandla bilen till en aktiverad betalenhet

Förvandla bilen till en aktiverad betalenhet

Från och med våren 2022 blir det möjligt att betala för varor och tjänster genom att använda sitt fingeravtryck i bilen.

Hemköp utser ny kommunikationschef

Hemköp utser ny kommunikationschef

Hon kommer närmast från en tjänst som Global Marketing & Communication Manager på Klarna. 

Förarlös last mile testas på ny marknad

Förarlös last mile testas på ny marknad

De förarlösa leveranserna testas nu på ännu en europeisk marknad. Ambitionen är att skapa snabbare och mer hållbara transporter.

Fortsatt ökning för e-handeln under Q3

Fortsatt ökning för e-handeln under Q3

Under årets tredje kvartal fortsatte e-handeln att växa. Detta trots att handeln har uppnått ett nytt normalläge under kvartalet.

Bytte karriär mot satsning på cirkulär köksbutik

Bytte karriär mot satsning på cirkulär köksbutik

Hon öppnade nischad secondhandbutik online. Ambitionen: att erbjuda ett alternativ till nyproduktion.

Amazon Go och Starbucks i samma butik

Amazon Go och Starbucks i samma butik

Amazon Go och Starbucks har öppnat butik tillsammans där man kombinerar BOPIS och Just Walk Out-tekniken.

Kedja siktar på 200 exklusiva servicebutiker

Kedja siktar på 200 exklusiva servicebutiker

Man skiljer sig med en exklusiv inriktning, från övriga aktörer. ”Vi vet att kunderna vill ha riktigt bra kvalitet som är enkelt att handla”.

Färgar butiken med rosa exponeringar

Färgar butiken med rosa exponeringar

Allt följer samma rosa tråd och utseende i El Taco Trucks färgglada värld. Nu färgar man även butiksmiljön rosa med sina exponeringar.

Citycon utser nordisk kommunikationschef

Citycon utser nordisk kommunikationschef

Får ansvar för koncernens övergripande kommunikation i Sverige och Norden.

”Ingen fri frakt, inget lager och inga snabba köp”

”Ingen fri frakt, inget lager och inga snabba köp”

Ny e-butik med hållbarhet i fokus. ”Bra både för dig, dina medmänniskor och vår planet”.