Två nya satsningar på kassalös retail sker i befintliga butiker – vilket också bäddar för en bredare spridning av tekniken.
Den som vill träffa tomten måste boka tid och får räkna med ett helt kontaktlöst möte.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
”Vi vill vara exakt där kunden vill att vi ska vara. Det vill säga online, i butik eller till och med i hemmet”.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Svenska varumärket Amendi vill skapa en transparent dialog med kunderna. Man vill dessutom punktera begreppet hållbarhet.
”Den svenska butikshandeln genomgår en strukturomvandling”, konstaterar Monica Bruvik, Senior Retail Analyst på HUI Research.
One-stop-shopping fick just en ny innebörd. Kedjans kunder köpa bitcoin i utvalda butiker.
Gen Z ser shopping som en upplevelse – och man föredrar onlinehandel. Men det är lätt att bli ”cancelled”.
Intresset för att etablera verksamhet inom food & beverage var mycket större än väntat.