Planerande Costco slår försäljningsrekord

Planerande Costco slår försäljningsrekord

Just nu går Costco som tåget. Företaget menar att framgångarna grundas i en väl utvecklad förmåga att planera.

Lågpriskedja testar kassalös teknik

Lågpriskedja testar kassalös teknik

”Vi strävar alltid efter att omdefiniera vad det innebär att vara en lågpriskedja”.

Poppels öppnar citybryggeri i Göteborg

Poppels öppnar citybryggeri i Göteborg

Sommaren 2022 slår Poppels upp portarna till ett citybryggeri, mitt i centrala Göteborg.

Bokusgruppen stärker digital kompetens

Bokusgruppen stärker digital kompetens

Rekryteringarna är ett led i att stärka det digitala fokuset och IT-utvecklingen inom bolaget.

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.

Ikea öppnar cirkulära mackar vid varuhusen

Ikea öppnar cirkulära mackar vid varuhusen

Ikea stärker sitt samarbete kring hållbara drivmedel.

Detaljhandelskedja köper fintech-bolag

Detaljhandelskedja köper fintech-bolag

Ska erbjuda teknikbaserade betal- och finansieringslösningar – för egna och andras kunder.

Skokedja lanserar inredningskollektion

Skokedja lanserar inredningskollektion

Steget till att börja sälja heminredning ses av företaget som en naturlig utveckling av produktsortimentet.

Så vill kunden ha den moderna matbutiken

Så vill kunden ha den moderna matbutiken

En ny studie har undersökt vad konsumenten förväntar sig av den moderna dagligvarubutiken.

Erikshjälpen satsar på storstad och omnikanal

Erikshjälpen satsar på storstad och omnikanal

Erikshjälpen Second Hand satsar på tre nyetableringar i storstäder. En av dem blir i form av en omnikanalsbutik med ett nytt koncept.