Shoptalk Europe är tillbaka 2022. Men redan i oktober arrangeras ett globalt digitalt event. Handelstrender är samarbetspartner. Registrera dig här!
”Med lanseringen av Amazon Prime kan vi ta nästa steg i vårt kunderbjudande”.
Kunderna handlar produkter i förpackningar som sedan återlämnas, rengörs och används igen.
E-handeln växter med 16 procent under andra kvartalet. Allt fler erbjuder fria returer.
”Både makeup och hudvård är växande segment”, säger marknadschef Anna Martinsson.
Dagligvarukedjan inleder ett samarbete med Amazon, samtidigt som man utökar sin satsning på last mile-robotar.
Med Utstickarpriset vill man hylla de som går sin egen väg och gör skillnad i omställningen till en hållbar framtid.
Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.
Trots att e-handeln utvecklades mer positivt än någonsin under pandemins inledning fortsätter tillväxten.
Den grundläggande drivkraften är fortfarande bekvämlighet. Det framgår i en ny undersökning.