Kedjan har lanserat personaliserad prissättning baserad på AI. Man ser redan en rejäl effekt på konvertering och lojalitet.
Förslag på inköp från sällskapet – på plats i butiken – påverkar vad man köper. Ny forskning visar vilka man lyssnar mest på.
Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.
International Council of Shopping Centers är mitt uppe i en förändring. En av förändringarna innefattar namnet.
Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.
Ikea öppnar ett nytt format i tiotalet städer runt om i landet. Nu är det klart vilka orter som står närmast på tur.
Sergelgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ambitionen är att bli ett nytt centrum för upplevelser.
Köpcentrumet ska bli en självklar mötesplats i förorten. Edutainment, yoga och utomhusbio är en del av utbudet.
En ny studie visar att det finns en tydlig vilja att förändra konsumtionen i en mer hållbar riktning.
Sju forskningsprojekt ska bland annat ge insikter kring pandemins konsekvenser för handeln.