Flying Tiger Copenhagen lanserar mobil utcheckning. Det frigör tid och gör dessutom kunderna gladare, menar VD Martin Jermiin.
E-handelsbolaget Parfym.se vässar organisationen med två strategiska rekryteringar.
Flertalet kedjor som öppnade nya butiker under 2020 och som fortsätter att växa är inriktade på låga priser.
Här blir köpcentrumet innehållsproducent. Vid tre olika tillfällen sänds studioprogram om hållbart hem och mode.
Nu lanserar kedjan en lösning för beställningar och upphämtning via mobilen. Detta ska öka säkerheten och minska friktionen.
Varuhuskedjan Åhléns inleder en stilutmaning där man använt sina egna medarbetare som modeller.
Fernando ”Bela” Belasteguín blir ambassadör för en ny nischad padelbutik. Satsningen lanseras under våren.
Sara Öhrvall får ett övergripande ansvar för att driva kommersiell och teknisk förnyelse.
Zalando har utökat antalet butiker i off price-segmentet. Denna gång med tidsbokning.
”Vi vill ge våra kunder bästa möjliga upplevelse”, säger företagets svenska VD, Johan Sjödin.