Coop öppnar obemannade butiker

Coop öppnar obemannade butiker

Coop har under en längre tid arbetat med att ta fram obemannade butiker som kunder kan besöka dygnet runt. Här öppnar de första två enheterna.

Butiker konverteras till upplevelsecenter

Butiker konverteras till upplevelsecenter

Microsoft har en ny strategi för retail – man stänger majoriteten av butikerna. Resterande enheter konverteras till upplevelsedestinationer.

Självskanning med mobil hos Coop

Självskanning med mobil hos Coop

Coop ska nu testa en egenutvecklad applikation för självskanning och betalning via mobilen. Det skarpa testet utförs i en butik i centrala Stockholm.

Kanye West i samarbete med retailkedja

Kanye West i samarbete med retailkedja

Under sin uppväxttid jobbade han i deras butiker. Nu har Kanye West via sitt varumärke Yeezy inlett ett samarbete med kedjan.

Nike öppnar hundratals fygitala butiker

Nike öppnar hundratals fygitala butiker

Nike drar ner på närvaron hos andra kedjor och satsar i stället på egna digitalt laddade butiker med stark förankring i det lokala samhället.

Tyskland nästa för Sellpys second hand

Tyskland nästa för Sellpys second hand

Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.

Tre faktorer som säkrar försörjningskedjan

Tre faktorer som säkrar försörjningskedjan

För att klara av kriser som en pandemi krävs investeringar inom tre områden. Det visar en ny universitetsstudie.

Så rustar Väla för coronasommaren

Så rustar Väla för coronasommaren

”Vi vill säkra handelsplatsen så långt det är möjligt enligt myndigheternas rekommendationer”, säger centrumchef Niklas Blonér.

Virtuell VIP-shopping i 2 800 butiker

Virtuell VIP-shopping i 2 800 butiker

Köpcentrumkedjan lanserar en ny virtuell tjänst som ska underlätta shopping på distans. ”Vi ger kunderna en insider VIP-upplevelse.

Sephora adderar kassa direkt i flödet

Sephora adderar kassa direkt i flödet

Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.