Dr. Martens växer i Skandinavien. I dag den 15:e augusti öppnar varumärkets första egna butik i Sverige.
Under sommaren har nya koncept öppnat i Emporia i Malmö. Ett flertal butiker har dessutom flyttat till nya lokaler.
Amerikanska kedjan Costco testar ett ny strategi för att kontrollera medlemskap i sina butiker.
Carrefour har inlett ett samarbete med svenska Deligate. Tillsammans ska man bekämpa matsvinnet i butikerna.
Jernhusen har rekryterat Peter Lind som Chef för affärsområdet stationer. Han kommer närmast från en roll som utvecklingschef för Hagalund.
NetOnNet har rekryterat Åsa Bratt som PR- och Kommunikationschef. Hon återvänder därmed till företaget.
MWH of Sweden öppnar sin första fysiska butik. Varumärket erbjuder affärskläder för en aktiv livsstil under parollen "Move and Work in Harmony".
Företaget har medverkat till att 30,5 miljoner plastförpackningar har ersatts i svenska butiker. ”Vår hållbarhetsstrategi levererar miljöförändringar”.
Kedjan inleder en storsatsning på utbildning – produkt- och designteamen ska utbildas i cirkulär design.
Ett av världens mest ikoniska varuhus har fått nya ägare. Företaget tar därmed över driften av tre lyxvaruhus.