Prisvärd lyx i Alibabas nya e-destination

Prisvärd lyx i Alibabas nya e-destination

Alibaba Group har lanserat en ny plattform riktad till unga konsumenter som vill shoppa lyxprodukter till bra priser.

Ny centrumchef i Liljeholmen och Fruängen

Ny centrumchef i Liljeholmen och Fruängen

Sandra Perslund har anställts hos Citycon som ny centrumchef för Liljeholmstorget Galleria och Fruängen Centrum.

Hantverksbageri öppnar webbshop

Hantverksbageri öppnar webbshop

Man vill förbättra sin kundservice och lanserar nu en webbshop. E-butiken erbjuder bageriets fullständiga sortiment.

Gina Tricot satsar på hållbara RFID-taggar

Gina Tricot satsar på hållbara RFID-taggar

Den nordiska kedjan har börjat använda hållbara RFID-taggar i produkternas etiketter. Koldioxidutsläppet knutet till taggarn har sänkts med 35 procent.

Så konsumerar vi under coronakrisen

Så konsumerar vi under coronakrisen

Pandemin har medfört konsumtionsmönster indelade i tre faser. Var och en med koppling till konsumentens mindset och de kategorier man är intresserad av.

Mobila beställningar i fokus hos nya Waynes

Mobila beställningar i fokus hos nya Waynes

Det nya cafékonceptet innehåller bland annat en separat del för färdigförpackad mat samt utlämning för mobila beställningar.

Stockholmare är landets mest fåfänga

Stockholmare är landets mest fåfänga

Försäljningen av skönhetsprodukter har ökat med tio procent online sedan coronavirusets utbrott. Allra mest spenderar storstadsborna, men Stockholm i topp.

Totême öppnar på Nordiska Kompaniet

Totême öppnar på Nordiska Kompaniet

Premiär på NK. I dag den 14 maj öppnar Stockholmsbaserade modevarumärket Totême sin nya avdelning på Nordiska Kompaniet i just Stockholm.

Ny styrelseledamot i NetOnNet

Ny styrelseledamot i NetOnNet

Vid bolagsstämman valdes Kenneth Nilsson in som ny ordinarie ledamot i NetOnNets styrelse.

Här är åtgärderna kunderna vill se i butik

Här är åtgärderna kunderna vill se i butik

I en ny studie rankar konsumenterna själva vilka åtgärder man vill se i butik. Detta för att man i coronatider ska känna förtroende och vilja besöka lokalen.