Clas Ohlson och Wolt i leveranssamarbete

Clas Ohlson och Wolt i leveranssamarbete

Nu startar Clas Ohlson och foodtechbolaget Wolt ett pilotsamarbete som gör det möjligt för kunder att snabbt få produkter levererade hem till dörren.

Föräldrar och handlare vill se gröna leksaker

Föräldrar och handlare vill se gröna leksaker

Leksaksbranschen växlar in på ett mer hållbart spår. Det är ett resultat av nya krav och förväntningar från såväl konsumenter som detaljhandeln.

Picadeli utmanar med nytt restaurangkoncept

Picadeli utmanar med nytt restaurangkoncept

Picadeli öppnar sin första restaurang. ”Vi tänker fortsätta utmana definitionen av fast food, säger Kristoffer Sunér”, Head of Food Developement.

Åtta startups i ny foodtech-accelerator

Åtta startups i ny foodtech-accelerator

Foodtech-acceleratorn Bloomer tar in de första åtta entreprenörerna till programmet. De innovativa affärsidéerna har ett gemensamt fokus – ökad hållbarhet.

Battersea Power Stations utbud växer fram

Battersea Power Stations utbud växer fram

Battersea Power Station öppnar under 2021. Den ikoniska byggnaden förvandlas till en destination med retail, mat och nöjen. Här är de första klara butikerna.

Wesc rekryterar säljchef för Europa

Wesc rekryterar säljchef för Europa

Wesc gör en satsning på den euroepiska marknaden och har som ett led i detta rekryterat en ny försäljningschef för Europa.

​Jysk belönar kunder med egen påse

​Jysk belönar kunder med egen påse

Nu provar Jysk ett nytt grepp för att få ännu fler kunder att ta med egen påse. ”Kunder känner sig straffade i några av de metoder som hittills presenterats”.

Ny digital marknadsplats för catering

Ny digital marknadsplats för catering

En ny digital handelsplats erbjuder olika sorters catering på ett och samma ställe. Förutom mat kan man bland annat hyra porslin, möbler och foodtrucks.

Stayhard satsar på kuraterad vintage

Stayhard satsar på kuraterad vintage

I ett nytt initiativ att erbjuda sina kunder relevant mode gör Stayhard.se nu en satsning på second hand. Inriktningen är handplockat ”här och nu”-mode.

Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

Kunden vill handla förpackningsfritt! Dagligvarukedjan testar en ny lösning som skapar nya vanor – och säljer mer än packat. Här är fem insikter från testet.