Nu startar Clas Ohlson och foodtechbolaget Wolt ett pilotsamarbete som gör det möjligt för kunder att snabbt få produkter levererade hem till dörren.
Leksaksbranschen växlar in på ett mer hållbart spår. Det är ett resultat av nya krav och förväntningar från såväl konsumenter som detaljhandeln.
Picadeli öppnar sin första restaurang. ”Vi tänker fortsätta utmana definitionen av fast food, säger Kristoffer Sunér”, Head of Food Developement.
Foodtech-acceleratorn Bloomer tar in de första åtta entreprenörerna till programmet. De innovativa affärsidéerna har ett gemensamt fokus – ökad hållbarhet.
Battersea Power Station öppnar under 2021. Den ikoniska byggnaden förvandlas till en destination med retail, mat och nöjen. Här är de första klara butikerna.
Wesc gör en satsning på den euroepiska marknaden och har som ett led i detta rekryterat en ny försäljningschef för Europa.
Nu provar Jysk ett nytt grepp för att få ännu fler kunder att ta med egen påse. ”Kunder känner sig straffade i några av de metoder som hittills presenterats”.
En ny digital handelsplats erbjuder olika sorters catering på ett och samma ställe. Förutom mat kan man bland annat hyra porslin, möbler och foodtrucks.
I ett nytt initiativ att erbjuda sina kunder relevant mode gör Stayhard.se nu en satsning på second hand. Inriktningen är handplockat ”här och nu”-mode.
Kunden vill handla förpackningsfritt! Dagligvarukedjan testar en ny lösning som skapar nya vanor – och säljer mer än packat. Här är fem insikter från testet.