Modekoncernen har med sina kedjor inlett ett samarbete med ThredUp. Den digitala plattformen är inriktad på återförsäljning av använda plagg.
Amazon öppnar en supermarket med kasssalösa Amazon Go-tekniken. Storleken är inte längre ett problem. ”Fem eller tio gånger större, det spelar ingen roll”.
Olav Thon Gruppen öppnar ett eventcenter som ska tillföra regionen en destination för nöje – och stärka den befintliga handeln. Här är tankarna bakom satsningen.
Ingka Centres ska förnya en klassisk park i staden. ”Vi ska vitalisera den genom att utöka den samt införa nya hållbara funktioner och miljövänliga lösningar.”
Bike Nation består av 109 lokala cykelhandlare runt om i landet. Under februari öppnade ytterligare en enhet.
KungSängen fortsätter att expandera. Förra året öppnade sängkedjan butiker på fyra nya platser runt om i landet. I mars är det dags igen för en ny etablering.
”Nu är engångsplasten borta, en gång för alla”. Under 2019 fasades all engångsplast ut i Lidls butiker, en besparing på drygt fem ton plast per år.
Coops Änglamark är Sveriges grönaste varumärke. Detta enligt en färsk ranking som genomförts årligen sedan 2008.
Kunderna kan betala med sin tid hos Ikea. Ju mer tid man får resa för att komma till varuhuset desto mer rabatt får man. Bakom kampanjen finns två insikter
Nu presenterar Löplabbet sin nya driftchef, Stellan Kinell, vars vision är att fortsätta skörda framgångar och ta företaget till ytterligare nya höjder.