Med hjälp av lokala provrum i kundens egna kvarter vill man förbättra servicen för nätshoppare – samtidigt som man skonar miljön.
Sainsbury's har öppnat ett nytt snabbt koncept skapat för stadsmiljöer. Inriktningen är servicehandel, man vänder sig till de som bor och verkar i området.
Unibail-Rodamco-Westfield rekryterar fem nya medarbetare till marknadsavdelningen.
Ambitionen är att inspirera barn som vuxna att handla och laga mat tillsammans.
Uppdaterade digitala ytor på strategiskt placerade platser i butiken gör att Preem kan kommunicera ”rätt innehåll, för rätt målgrupp, vid rätt tid på dagen”.
Riktlinjerna är ett sätt att försäkra sig om att produkter som sägs vara 100 procent veganska verkligen saknar animaliska ingredienser.
Lidl Sverige rekryterar Niclas Haglund. Han kommer närmast från Ica Sverige och tar rollen som konceptdesigner, Art Director och projektledare på Lidl.
Lindex har fått utmärkelsen ”Best Emerging Franchise 2020” på International Franchise Associations (IFA) årliga konferens.
Dagligvarukedjan skapar ett helt nytt koncept där man samarbetar med externa aktörer. Nu står det klart att en deli flyttar in under samma tak.
Ambitionen är att överträffa kundernas förväntningar på en snabb och friktionsfri upplevelse.