Nu är det premiär för de allra första Lilla Coop-butikerna när Lilla Coop Tessins väg i Malmö och Lilla Coop Smygehamn nyöppnar under torsdagen.
Nu lanserar Nike en uppdaterad variant av skorna som Michael J. Fox hade på sig som Marty McFly för trettio år sedan. Ny teknik gör att skon anpassar sig automatiskt efter användaren.
Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.
Koder ersätts nu av fingeravtryck och ansiktsigenkänning. En ny applikation som använder biometri när konsumenter ska identifiera sig vid shopping online görs nu tillgänglig för kortutgivare på 12 marknader i Europa.
Compass Group utökar sitt erbjudande med ett nytt varumärke inom coffee-shops, Caffè Dallucci. Den första enheten är nu invigd i Skövde.
Nu börjar flera kedjor införa avgifter för click & collect. Själva kallar man mottagandet friktionsfritt, konsumenterna verkar vara av en annan uppfattning.
Apotea.se introducerar som första svenska apotek veganmärkning av det receptfria sortimentet. ”Vi vill underlätta för våra kunder att göra ett medvetet val”.
Det svenska företaget Prettypegs, som nästan uteslutande har sålt sina produkter online, lanserar nu sitt sortiment hos Fredells Byggvaruhus i Sickla.
Med ett rekordår i ryggen utsågs de nyligen – för andra året i rad – till Supermarket of the year. Nu lägger lågpriskedjan Aldi in en ännu högre växel i Storbritannien.
Topshop fortsätter sin expansion i Europa. Nu öppnar kedjan sina första två egna butiker i Tyskland. Det sker i november, och fler etableringar är planerade.