Nu blir det möjligt för konsumenten att genomföra köp direkt i Facebooks chatfunktion. Det öppnar nya möjligheter för digitala servicefunktioner.
Pricer tog i går kväll emot priset för bästa kundupplevelse på Paris Retail Awards. Man gjorde det för sin snabbsöks-kiosk för produktlokalisering som installerats i flera butiker hos ledande detaljhandelskedjor runt om i Frankrike.
Modeshoppingen sker i allt högre grad via mobila enheter, på ett år har andelen ökat med åtta procentenheter. Smartphonistas, den nya generationen modekonsumenter, är mycket teknikvana och ställer höga krav på mobilsajter.
Ett av tre onlineköp sker på impuls och kunden besöker flera butiker främst för att få ett större utbud. Det visar en ny undersökning som också har kartlagt när onlinekonsumenten tar sitt beslut att genomföra ett köp.
Matmissionen i Veddesta ska göra det möjligt för människor som lever i ekonomisk utsatthet att handla mat till reducerat pris. Matmissionen är också en plats för arbetsträning och bidrar till att minska matsvinnet.
Förespråkarna lyfter fram hur positivt butiksmusik fungerar och hur väl den tas emot bland potentiella kunder. Men musikens betydelse för upplevelsen är långt i från positiv för alla. Det visar avhandlingen "Den ofrivillige lyssnaren".
Bangerhead vill nu höja servicenivån markant, och man gör det via bättre kundupplevelser online. Alla våra förändringar är kunddrivna, säger VD Thomas Grabe.
E-handeln i Sverige fortsätter att utvecklas, växa och slå rekord. Det visar den årliga rapporten Svensk E-handel, som ger en detaljerad bild av den totala onlinehandeln i landet.
Nu ger sig Zara in på en ny marknad. Den första butiken är drygt 2 000 kvadratmeter stor och förbrukar 30 procent mindre energi än en genomsnittlig butik.
Citycon genomför just nu en stor förnyelse av Tumba Centrum som ska bli trivsammare, modernare och mer lättillgängligt.