E-butiken lanserar nu en satsning på mode från Storbritannien. "Vi uppskattar deras arv, historia, hantverk och känsla för detaljer".
Det finns ett stort glapp mellan vad småföretag tror om sina kunders behov av servicenivå på nätet och vad man faktiskt levererar. Det visar en ny undersökning.
Svenskt Tenn har utvecklat sin webb för att den mer ska spegla upplevelsen av ett butiksbesök. Satsningen går hand i hand med den övergripande missionen.
Kedjan flyttar sin butik i centrala Uppsala. Den nuvarande butiken i Forumgallerian stänger vid samma tidpunkt.
När Sverige möter Holland på Friends Arena i kväll står ett danskt start up-företag för tekniken bakom försäljningen. Via ett molnbaserat kassa och POS-system sköts totalt 350 kassor. Under en konsert med Coldplay i somras genomfördes 20 transaktioner i sekunden.
Lågprisaktörer har gjort tillvaron tuff för traditionella matkedjor i Storbritannien. Nu sänker kedjan Morrisons priserna för att möta konkurrensen.
Ledande omnichannelaktörer och e-handlare testar en ny plattform för personalisering. Tekniken förändrar hur vi shoppar, online och i fysiska butiker.
Den internationella detaljhandeln samlas i mars i Düsseldorf för den 19:e upplagan av Euroshop. Från och med i år är mässan indelad efter sju olika upplevelsedimensioner.
Svenska prints ska nu säljas av Fotografiska museet på nätet. E-butiken har döpts till F-edition och ambitionen är att göra konsten mer tillgänglig.
Nu har finalisterna utsetts i de 20 kategorierna på årets Dagligvarugala. Vinnarna presenteras på Waterfront Congress Center i Stockholm den 29 september.