I veckan lanseras en internationell sökmotor för mode, Fashiola, i Sverige. Motorn låter besökare bläddra bland ett urval av landets modeprodukter. Bland tjänstens samarbetspartners finns Nelly, H&M, Boozt, Urban Outfitters, Sportamore och MQ.
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.
Varuhuskedjan har satt upp en tydligt mål, år 2018 ska tolv procent av produkterna "ta extra hänsyn till människor och miljö". Så här ska det gå till.
KidsBrandStore.se öppnade sin e-butik i september 2011, i dag öppnar den första fysiska butiken i Täby Centrum.
I dag presenterar Stockholms stad förslag till en helt ny stadsdel i Södra Skanstull. Förslaget innebär nya bostäder, butiker, kontor, hotell och lokaler för kultur och idrott.
Slow food, Slow Fashion och nu är det också dags för Slow Shopping. Hos den här matkedjan är det ett sätt att underlätta för kunder med rörelsehinder.
Klockvarumärket Daniel Wellington öppnar pop up-butik på Stockholm Arlanda Airport. Det blir den första butiken som öppnar i Europa och den första någonsin på en flygplats.
Vi har redan tidigare berättat om Sephoras nya butikskoncept med en rad digitala inslag. Här kan du kika in i den senate etableringen, närmare bestämt i Chicago.
Modekedjan Zara har nyöppnat sitt flaggskepp i Antwerpen efter att butiken har genomgått en större förändring. Skönhet och hållbarhet har varit ledord.
Caroline och Emma ska skapa en ny plattform för innovationsdrivna varumärken. I fokus finns virtual- och augmented reality.