Samarbeten fortsätter att vara en av årets starkaste trender. Nu inleder Åhléns ett samarbete med juice- och kafékedjan Joe & the Juice på några av sina större varuhus.
Så kallade fast retailers, varumärken som erbjuder snabbföränderligt mode till låga priser, fortsätter att bryta sig in på nya marknader. Dit hör bland annat H&M som nu ger sig in på en helt ny marknad. Den första butiken öppnar i juni.
Trots att det har varit en svacka i ekonomin i Förenade Arabemiraten har projekteringen och byggandet av nya köpcentrum inte stannat av. Hittills är takten avsevärt högre än förra året.
När Garant i dag lanserar en ny hemsida har mycket fokus lagts på att berätta varifrån produkterna kommer, hur de odlats och producerats samt hur fisket och djurhållning sköts.
Funäsdalen Berg & Hotell köper butiken Sportmaffian som tidigare funnits vid infarten till Funäsdalen. Butiken kommer nu att ligga mitt i byn bredvid Hotell Funäsdalen.
Babs Paylink och Findity har startat ett samarbete som syftar till att erbjuda digitala kvitton och mervärdestjänster till handlare.
Den 12 maj öppnar den norska köksredskapskedjan Kitch’n i Sollentuna Centrum.