För att främja kvinnors entreprenörskap inom kedjan lanseras nu Nätverket.
Två innovativa format har lanserats inom convenience. Det ena förvandlar butikens format nattetid.
Ett nytt pilotprojekt vill omdefiniera begreppet lokalproducerat – och ge kunden koll på nyskördat i realtid.
Kedjan investerar miljardbelopp i sina fysiska butiker för en bättre och mer inspirerande upplevelse. Detta är åtgärderna.
I en spektakulär satsning välkomnar Norrøna sina besökare till en ny samlingsplats för varumärket.
Ett nytt koncept för framtidens postkontor har lanserats. Här erbjuds ett brett utbud av tjänster samt fysisk retail.
Det pratas mycket om ny teknik inom detaljhandeln. Men för kunderna är det flexibilitet som toppar önskelistan.
Som en del av en större satsning på säkerhet förser Lidl sin butikspersonal med kroppsburna kameror.
Köpcentrumet samlar ett flertal second hand-aktörer under ett och samma tak.
Nu börjar den globala e-handeln, enligt en ny rapport, återigen växa. Så här stor förväntas tillväxten bli de kommande åren.