Trenden med aktiviteter och lekland i detaljhandeln växer sig allt starkare. I höst slår företaget Bounce upp sin 4 300 kvadratmeter stora trampolinpark i Kungens Kurva utanför Stockholm.
De är kända för sina tjusiga butiker, höga servicenivå och utpräglade modekänsla. Men nu tar Barneys New York nästa snäpp på upplevelsestegen, och man gör det med teknikens hjälp.
Haninge Centrum har sedan 2015 haft en liten maskot i form av en liten shoppingglad hund vid sin sida. Nu har den döpts.
JCPenney och kosmetik-kedjan Sephora utökar sitt samarbete genom att öppna 60 nya butiker. Samarbetet har medfört stora fördelar för båda parter.
Jakten på de bästa talangerna är i full gång. Morgondagens vinnare i detaljhandeln är de som lyckas attrahera rätt människor att anställa, det är allt fler överens om. I den bemärkelsen ligger H&M väldigt bra till, det visar en ny undersökning. Företaget är topp tio bland arbetsgivare i modevärlden.
Om man klär Hagastaden i ett hus så skulle resultatet kunna bli Life City. Det är åtminstone Atrium Ljungbergs ambition med sitt projekt som byggs över Essingeleden.
Nu accelererar nybyggnationen av köpcentrum i Europa, drygt nio miljoner kvadratmeter kommer att öppnas under 2016 och 2017.
Den 25 april öppnar Tros-Shopen sin nya butik i Sollentuna Centrum. Man erbjuder kunderna ett brett sortiment av natt-, under- och badkläder.
Upp till 20 miljoner bärkassar med kyl- och frysfunktion ska motverka matsvinn i Kenya.