Hur ändrar man konsumenters beteende? Det var en av utmaningarna för 55 studenter under JIBS Entrepreneurship Challenge.
Nu flyttar äventyret in i stadskärnan. Prison Island öppnar i Västerås city och tillför därmed en ny dimension i mixen av shopping och nöjen.
Coop och Gastrofy har inlett ett samarbete för att ta fram en smart matkasse baserad på en intelligent inköpslista, som minimerar svinn.
Efter ett lyckat pilotprojekt under hösten 2015 skalar Lindex, i samarbete med QuizRR, upp satsningen på att utbilda textilarbetare i deras rättigheter.
Peak Performance ger målgruppen i uppdrag att hitta företagets virtuella pop up-butiker. De placeras på utvalda vackra platser vid solens upp- och nedgång, och den som slutför utmaningen har chansen att välja fritt i Peak Performance virtuella pop up-butik.
I sommar öppnar Morakniv och dalahästtillverkarna Nils Olsson Hemslöjd en gemensam Concept store.
Dagligvarukedjan Metro Cash & Carry i Tyskland har tagit begreppet närproducerat till en helt ny nivå. I Berlin odlar man kryddor och grönsaker inne i en av sina butiker.
Alaska Fastigheter hyr ut 4 500 kvadratmeter till Sportshopen som öppnar sin första butik i Göteborgsområdet.
Brittiska dagligvarukedjan Waitrose öppnar en ny Little Waitrose i ett helt nytt flaggskeppskontor. I och med den nya butiken blir man först ut av de stora aktörerna med en helt kontantlös butik.