En ny studie visar att 84 procent av alla varukorgar lämnas innan köpen slutförs. Otydlighet gällande slutgiltigt pris skrämmer flest. Enligt studien finns det relativt enkla åtgärder som kan leda till att nätbutikers omsättning ökar med upp till 30 procent.
Nu har varumärket förändrat sin butiks- och distributionsstrategi för att ytterligare förbättra marginaler och stärka varumärket. Bland annat satsar man mer på etablering i A-lägen och öppnar fyra nya butiker.
Under Emeet i Helsingborg lanseras i dag en ny form av galleria framtagen speciellt för e-handlare. Ambitionen är att vara en kostnadseffektiv mötesplats mellan den virtuella kunden och den fysiska produkten.
Varumärket Boob, som gjort sig kända för mode med amningsfunktioner, vill bidra till att rena haven och dessutom minska sopberget. Den nya kollektionen har tillverkats av material framställt av gamla fiskenät.
Planer finns på en ny knutpunkt på Kungsholmen i Stockholm. Ambitionen är att skapa ett mer tillgängligt kvarter som även ska innehålla handel.
Åhléns och Stadsmissionen genomför i april en digital kampanj till förmån för Stadsmissionens skyddade boenden för kvinnor som utsatts för våld i nära relationer. För varje produkt man säljer online skänks en likadan vara till boenden.
Konkurrensen hårdnar nu i Bromma Blocks. Ica har förvärvat en tomträtt på handelsområdet i Stockholm. Ambitionen är att etablera en Maxi Ica Stormarknad, Apotek Hjärtat samt ytterligare verksamheter.
Beijer Byggmaterial satsar nu på BraByggare, en förmedlingstjänst för byggprojekt med att underlätta mötet mellan kvalitetssäkrade proffsbyggare och privatkunder samt stärka Beijers ställning inom e-handel.
Dustin exporterar nu sin onlineplattform till Finland – och lanserar en riktad e-handel till företag, offentlig sektor och privatpersoner.
Apoteket har egna diplomerade hudvårdsrådgivare på 57 apotek i Sverige. Nu gör man deras kunskap lättillgänglig för fler genom en ny Skype- och Facetime-tjänst.