Amoena öppnar en fysisk butik med fokus på underkläder för bröstopererade kvinnor. Där vill man göra det möjligt att i butiksmiljö erbjuda personlig service av kunnig personal.
Den kinesiska e-handelskoncernen Alibaba drar igång sitt eget VR-labb. Det har döpts till GnomeMagic Lab, och här ska man utveckla Virtual Reality-lösningar anpassade för sin verksamhet.
Den sista mars är det premiär för nyetableringen av XL-Bygg Fresks Byggvaruhus i Kramfors.
Villeroy & Boch etablerar en ny butik för sitt tableware-sortiment i outletvillagebyn Ringsted Outlet utanför Köpenhamn. Det är den första butiken i Danmark och den enda i Öresundsregionen.
Starbucks öppnar i dag sin sextonde Sverigebutik, närmare bestämt i Mood Stockholm i centrala Stockholm. Butiken ligger i hörnet av Norrlandsgatan och Mäster Samuelsgatan.
Hon hoppades att ha kvar sin lilla livsmedelsbutik i hela livet.
Stylisten Anna Nilsson lanserar nu en webbshop som hjälper kvinnor att hitta kläder och makeup – detta utifrån kroppsform, stil och färgskala.
Rederiet Viking Line inviger Östersjöns första designbutik ombord på Ålandskryssaren Rosella.
Det är tuffa tider i internationell detaljhandel. Men det finns de som lyckas trots nya spelregler och hot från e-handelsjättarna. Här är fyra vinnare.
Vad vi kan säga är att millenniegenerationen (födda på 1980- eller 90-talet och som ”blev vuxna” i det nya årtusendet enligt Pew Research har använt modern teknik större delen av sina liv och är vana vid en i stor utsträckning digital värld.