Branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandel tillsätter en näringspolitisk chef.
En hållbar bytesbutik, en värderingsbaserad pop up och Powers nya butikskoncept. Det är några av inslagen i veckans nyheter kring etableringar.
En färsk undersökning visar att priset är viktigast i årets julhandel. Den tyder också på en ökad kreativitet i konsumentleden.
Shein förvärvar modevarumärket Missguided. Detta är ytterligare ett tecken på hur Shein nu utökar sitt erbjudande.
Ingka Centers lanserar en ny version av sitt coworking-koncept. ”Vi ser det som ett lokalt nav för kreativa hjärnor, entreprenörer och företag”.
I en ny undersökning benämner man företeelsen med returavgifter som ett tveeggat svärd, med både för- och nackdelar. Detta är anledningarna.
Martin Kron har utsetts till ny chef för investeringar och projekt på Vasakronan. Han kommer närmast från Skanska Commercial Development Nordic.
Louise Klüwer har rekryterats som hållbarhetschef. Där ska hon verka för ”Commerce for the Better”.
Mode- och livsstilsmärket Arket fortsätter att expandera. Under våren 2024 öppnar man sin första butik i landet.
En del av modekedjans yta förvandlades till Shein-butik. Detta är det första konkreta exemplet på samarbetet.