Efter sommaren öppnar Paolo Roberto med familj sitt Pane Fresco även på västkusten. I Nordstan i Göteborg slås portarna upp till 600 kvadratmeter som rymmer delikatess, gelateria och espressobar.
Modekedjan Zara har öppnat ett flaggskepp på 503-511 Broadway i New York. Butiken ligger inrymd i en av Sohos mest ikoniska och klassiska 1800-talsbyggnader.
Whole Foods Market lanserar nu ett testkök i form av en food truck. Det är vid den amerikanska matkedjans flaggskeppsbutik i Austin man nu inleder experimenterandet för att hitta nya idéer och koncept.
Nu har det gått ett halvår sedan det blev möjligt att annonsera via Instagram. Här är tio reflektioner och tankar kring hur man uppnår mesta möjliga effekt i kanalen.
Atrium Ljungberg inleder nu en ny stor bostadssatsning i Gränbystaden utanför Uppsala. Det är startskottet för fastighetsbolagets långsiktiga bostadssatsning där flera av företagets områden kommer att kompletteras med hyres- och bostadsrätter.
Studie efter studie visar att en fungerande närvaro i flera kanaler är avgörande för framgång i detaljhandeln. Trots detta är fyra av fem satsningar på digitalisering rena chansningar. Det visar en ny undersökning.
Vinnarna i årets stora Mobilgala är korade och Cyberphoto har fått ta emot den stora hedersbetygelsen ”Online Retailer Of The Year”.
När Disney Springs nu byggs ut och erbjudandet vässas finns en rad spännande butikskoncept med. Bland annat blir det världspremiär för The Trophy Room.