Retail och food & beverage. Här är fyra aktuella nyöppningar runt om i Sverige (och Finland) just nu.
Netflix planerar att öppna egna destinationer som laddas med retail, upplevelser och food & beverage.
”I år rekryterar vi ännu fler kollegor för att säkerställa att det alltid finns någon till hands.”
”Vi utforskar vad som fungerar”. Kedjan har öppnat en ny flaggskeppsbutik som representerar varumärkets nästa steg in i framtidens detaljhandel.
Det ekonomiska läget har lett till att även ungdomar justerar sitt beteende.
Klädmärket Odd Molly öppnar i dag en pop up. Butiken är den andra i Sverige och den ska erbjuda varumärkets nya kollektion.
Lidl Sverige inleder samarbete med stadsbyggnadsexpert Kristina Alvendal.
Britt-Marie Börjesson, grundare av svenska Body Shop, tar plats i Myrornas styrelse.
Trots tuffa tider är många konsumenter beredda att betala mer för en återvunnen eller återvinningsbar produkt.
Klarna lanserar en rad nyheter bland sina tjänster. De mest intressanta har AI som en viktig beståndsdel.