nför julen har Starbucks i USA och Kanada lanserat nya muggar med specialdesign. I år har det blivit en riktig snackis i sociala medier. Under bara några dagar har 40 000 tweets skrivits med hashtaggen #RedCups.
Underlättar för personer som lever i ekonomisk utsatthet genom låga priser och skapar arbetstillfällen för personer som idag står utanför arbetsmarknaden.
Med start i november lanserar Instabox smarta skåp i en pilot med utvalda Pressbyrån-butiker i Stockholm. Via skåpen, som styrs helt genom en mobilapp för iPhone och Android, kommer man bland annat kunna hämta ut eller returnera e-handelspaket.
De anställda på matvarubutiken Irma i Köpenhamn hade bra förutsättningar för en väldigt god onsdagsmorgon.
Tiffany har för första gången någonsin inlett ett samarbete med en annan detaljhandelsaktör. Nu släpper man tillsammans med Dover Street Market en kollektion som man döpt till "Out of Retirement".
Litium integrerar nu MasterPass från MasterCard i kassan i sina nätbutiker via betalningsleverantörerna Dibs och PayEx.
H&M öppnar sin hittills största butik för konceptet & Other Stories i New York. Butiken ligger på Femte avenyn i hörnet av 42:a gatan på Manhattan, vid den intilliggande COS-enheten.
Coldman Sachs har släppt sin listning över de 100 största köpcentrumen i USA. En av slutsatserna är glasklar – Apple Store är en starkt bidragande orsak till framgången.