Webhallen utvecklar sitt butiksled. Företaget har under de senaste två åren fokuserat på att uppdatera redan befintliga enheter.
DHL utvidgar sitt befintliga paketskåpsnätverk via iBoxen. Lösningen anses medföra bra samåkningseffekter.
Plasten i kedjans pastaförpackningar byts ut till papper. En enskild åtgärd som förväntas ”spara” 300 ton plast.
Under september fyller två klassiska köpcentrum 50 år. Båda var nyskapande på sin tid och bidrog till nya vanor och köpbeteenden.
Kedjan återinviger flaggskepp på historisk mark. Dessutom inleder man ett samarbete med klassiskt operahus.
E-handelns omsättning minskade jämfört med samma månad föregående år. Men allt fler väljer att näthandla.
Ett nytt samarbete i köpcentrumen ska förena den fysiska och digitala världen. Ambitionen är att tillgängliggöra e-sporten för en bredare publik.
Deichmann öppnar i dag en ny butik i köpcentrumet. Kunderna möts av kedjans senaste butikskoncept 3.0.
I köpcentrumet vill den ideella ungdomsföreningen bidra till en meningsfull fritid, bygga förtroende och skapa motivation.
Ny dagligvarubutik till gallerian. Totalt har kedjan därmed tio butiker i staden, 2024 öppnar man ännu en i cityläge.